LVRU


"GATAVU" mājaslapu VEIKALS !!
Pārdodam gatavas mājaslapas un gatavas interneta veikalu sistēmas !!
BtoB.LV - izstrādes CENAS
Interneta veikala izstrāde, mājaslapas izveide, interneta veikala mobilās versijas izveide, web dizains un pakalpojumu cenas
Interneta PROJEKTU IZSTRĀDE
Izstrādei tiek piedāvātas dažādu veidu interneta lapu kategorijas - "Uzņēmumu mājaslapas", "Interneta datubāzes" un "Interneta veikali" ar integrētām satura vadības sistēmām - BtoB.CMS
Par BtoB.CMS - Standard
Interneta lapu funkcionalitāte tiek nodrošināta integrējot lapā atsevišķi izstrādātus BtoB.CMS moduļus.
Izveidot interneta veikalu
Informācija pakalpojumu pieteikšanai - apmaksas veidi un termiņi, WEB lapu, internetveikala izstrādes gaita un citas atbildes uz biežāk uzdotajiem jautājumiem. Izveidot mobilo versiju iespējams uz jau esoša interneta veikala datubāzes.
PRO interneta veikala izstrāde
Uz BtoB.CMS PRO versiju balstīta interneta veikala izstrāde, izveide un apkalpošana
MŪSU DARBI
Izstrādātās internet lapas, web dizaini, programmēšanas darbu saraksti.
WEB DIZAINU paraugi
Mūsu sagatavotie un sadarbības partneru piedāvātie internet lapu dizainu paraugi.
e-KOMERCIJAS TEORIJA
Nekomerciāls e-komercijas pētījumu projekts. Padomi klientiem internet lapu prakstiskā izmantošanā.
Kas ir e-komercija?
E-komercijas organizēšanas līdzekļi
E-komercijas veidu klasifikācija?
E-tirgus sadalījums pa sfērām...
Internet veikalu klasifikācijas
E-komercija tūrisma jomā...

Jaunumi / Ziņas
Par mums / Kontakti

»  e-KOMERCIJAS TEORIJA
   »  E-komercija tūrisma jomā...

E-komercija tūrisma jomā...

Izdrukāt

Jautājumi:
Kādi ir 4 e-komercijas veidi tūrismā?
Vai tie ir reklāma, pārdošana, elektroniskā rezervēšana i-netā? Vai
arī tie ir www un e-pasts? Bet varbūt B2B, B2C utt?
Vai reklāma mājas lapā ir e-komercijas veids?

   Nezinu kāpēc tiek jautāts tieši par 4 e-komercijas veidiem tūrismā, bet var būt tas ir tikai piemēra minējums? Interesanti vai ir kāda noteikta klasifikācija, kas ir raksturīga tieši šai nozarei? (kādreiz jānoskaidro..)   Tā kā tūrismu personīgi neesmu studējis, taču ir pieredze gan praktiskajā e-komercijā, gan pētniecisko darbu rakstīšanā augstkolās, kur aizstāvamā darba kvalitāte lielā mērā ir atkarīga no loģiskas domāšanas un radošas pieejas problēmas risināšanā, un bieži vien savas teorijas radīšanā... piedāvāšu savus atbilžu variantus un vispār savu skatījumu uz e-komercijas pielietošanas iespējām tūrisma jomā.

   Kas attiecas uz e-komercijas veidiem, tad tie gan tūrismā gan citā tautsaimniecības nozarē ir tie paši, jo ir attiecināmi uz e-komercijas būtību, bet atsevišķās nozarēs, atsevišķu e-komercijas veidu izmantošana var nedaudz variēties un iegūt atšķirīgas ārējās tās izpausmes formas un veidolus. Tātad atbilde varētu slēpties tajā, kuri no e-komercijas veidiem pēc savas būtības var tikt bez grūtībām pielietoti vai arī kuru pielietošana kādā no nozarēm nav iespējama vai ir pietiekami grūta vai nepopulāra, lai tās funkcijas, to nepieciešamības gadījumā uzņemtos galvenokārt valsts. (G2B, B2G).

   Godīgi sakot, mani nedaudz mulsina juatājuma formulējums, jo tas sevī ietver savstarpēji pārklājošās tēmas: e-komercijas veidi no vienas puses un e-komercijas pielietošanas iespējas tūrsimā no otras. Ja runa iet par ausgstskolas pasniedzēja uzdotu referāta tēmu, tad lekciju pierakstos būtu jāprecizē konkrētāk, ko ar šādu formulējumu saprot pats pasniedzējs. Tāpēc atbildēšu uz Jūsu jautājumu tā kā es to saprotu, pieņemot, ka pasniedzēja jautājuma formulējums var atšķirties ņemot vērā viņa paša subjektīvo pieredzi e-komercijas teorijā.

   Tātad e-komercijas veidi visās nozarēs ir un paliek tie paši, un tie ir B2B, B2C, C2C, B2G, A2I un citi. Taču, ja jautājuma formulējumā uzsvars tiek likts tieši uz tūrisma jomu, tad runa visdrīzāk nav par teorētiskajiem e-komercijas veidiem, bet gan iespējamajiem pelnīšanas veidiem izmantojot e-komerciju. Tā kā ar e-komerciju saptoru – pelnīšanu izmantojot interneta tehnoloģijas – un starp terminiem e-komercija un e-pelnīšana lieku vienādības zīmi, tad pārformulējot Jūsu uzdoto jautājumu un attiecinot to tieši uz tūrisma jomu, es to formulētu sekojoši: „Kādi iespējamie pelnīšanas veidi ir tūrismā, izmantojot e-komercijas līdzekļus?

 

 

Kādi iespējamie pelnīšanas veidi ir tūrismā, izmantojot e-komercijas līdzekļus?

 

   Pirmkārt, noskaidrosim, kādi ir populārākie, izplatītākie tūrisma pakalpojumi. Dažādiem, tūrsima jomā iesaistītiem uzņēmumiem sniedzamo pakalpojumu daudzums un specifika var radikāli atšķirties, tapēc pieturēsimies pie izplatītākajiem pakalpojumiem.
   Otrkārt, izvērtēsim katra tūrisma pakalpojuma pārdošanas iespējas, izmantojot e-komercijas līdzekļus un novērtēsim pakalpojuma piedāvājuma lietderīgumu un efektivitāti, piedāvājot tā iegādāšanās iespēju internetā.
   Treškārt, atlasīsim tos tūrisma pakalpojumus, kuru pārdošana un realizācija izmantojot interneta tehnoloģijas pēc mūsu novērtējuma ir efektīvākie.

 

   „Tūrisms” – pirmais, kas man asociējas ar šo vārdu ir – ceļošana, viesnīca, karte, kultūras objekti.
   Ceļošana – pārvēršot šo jēdzienu pakalpojumos, iegūstam – ceļojumu biļetes ar iepriekšzināmiem maršrutiem un galamērķiem. Otrkārt, svarīgs ir transportlīdzeklis – auto, avio, ūdens transports un tml. Tātad mēs varam iegūt šo pakalpojumu iegādājoties biļeti, kas ir tāds pats preces veids kā jebkura cita prece, ko mūsdienās sekmīgi var iegādāties internetā. Ja pieņemsim, ka ar šādu biznesu nodarbojas ceļojumu aģentūra (B2C – piedāvā pakalpojumus fiziskām personām), tad izstrādājot savu internet lapu un ievietojot tajā piedāvāto ceļojumu maršrutus un to cenas, tos var sekmīgi pārdot izmantojot e-komercijas līdzekļus.
   Savukārt uzņēmumi, kas piedāvā transportlīdzekļus ceļojumiem, jeb transporta uzņēmumi, kas arī ir iesaistīti tūrisma biznesā ir B2B pārstāvji, kas sniedz savus pakalpojumus, tūrisma aģentūrām. Šie uzņēmumi ar savas on-line biļešu rezervēšanas sistēmu var dot iespēju ceļojumu organizētājiem rezervēt noteiktu vietu skaitu transportlīdzeklī uz noteiktu laiku, pat to saņemot noteiktu maksu. Nezinu vai biļešu rezervēšanu var uzskatīt par atsevišķu nodarbes veidu, atdalot to no ierastas pilnu biļešu pārdošanas, jo biļešu rezervēšanas galamērķis ir rezultātā būt pilnu pakalpojumu apmaksu. Bet ja pieņemam, ka darbojas tādi uzņēmumi, kuru pamatdarbība ir tieši šāda rezervēto pakalpojumu pārdošana, tad varētu to arī izšķirt kā atsevišķu biznesa veidu.
   Viesnīca – naktsmītne jebkurā tās izpausmes formā (viesnīca, lauku māja, kempings un tml.). Viesnīcas, kas var darboties gan kā B2C pārstāvji – paši var gan pārdot, gan rezervēt viesnīcas numurus fiziskām personām, tūristiem, gan kā B2B pārstāvji – sniedzot iespēju tūrisma aģentūrmām veikt iepriekšēju numuru rezervēšanu.
   Karte – katram, sevi cienošam tūristam, ir tā maršruta karte, kuru tas ir izvēlējies sava ceļojuma laikā. Tas, protams, ir acīmredzami, taču karti, šajā gadījumā, nepieminu kā pašu par sevi tūrisma pakalpojumu, bet gan tās vispārīgu nozīmi. T.i. tūrismam nepieciešamo priekšmetu tirdzniecība arī ir iespējamais veids kā pelnīt tūrisma jomā. Ja tūrismam nepieciešamo preču pārdošanu veic kāds no universāliem tirdzniecības uzņēmumiem, tad tā droši vien būtu tikai tirdzniecība un tādā gadījumā nav saistības ar tūrisma jomu, taču ja ar tūrisma priekšmetu tirdzniecību nodarbojas pats tūrisma organizēšanas uzņēmums un tūrisma priekšmetu pārdošana ir kā papildus pakalpojums un neatņemama biznesa sastāvdaļa, tad šādu tirdzniecību es arī pieskaitītu pie pelnīšanas tūrisma jomā.
   Kultūras objekti – objekti uz kuru apmeklēšanu, apskatīšanu cer tūristi. Bieži vien tūrisma objekti un to apmeklēšanas maršruti tiek iekļauti kopējā pakalpojumā, ko var sniegt ceļojumu aģentūras. Pārdodamais jeb piedāvājamais pakalpojums šajā gadījumā ir ģida pakalpojumi. Teorētiski ir iepsējams, ka kāds uzņēmums nodarbotos ar ģida pakalpojumu piedāvāšanu vietējo kultūras objektu apmeklēšanai, tādā gadījuma, visdrīzāk, tas būtu B2B pārstāvis, kas piedāvātu savus pakalpojumus tūrisma aģentūrām, kas organizē ceļojumus pa Latviju, taču pārsvarā tūrisma pakalpojumu pārdevējiem ir savi ģidi.
...
   Virtuāli pakalpojumi un reklāma  – iedomāsimies, ka kāda tūrisma aģentūra izveido virtuālu ceļojumu maršrutus (interesanta biznesa ideja!) par noteiktu maksu on-line režīmā dodot iespēju tos apmeklēt. Izveidojot on-line prezentāciju ar video, attēliem un skaņu, dodot apmeklētājiem iespēju iepriekš iepazīties ar interesantiem kultūras pieminekļiem, paaugstināt tūristu interesi par iekļautajiem objektiem un rezultātā veicināt savas aģentūras tradicionālo pakalpojumu pārdošanas apjomus. Jauna, interesanta un oriģināla, visiem pieejama pakalpojuma, piedāvāšana savā internet lapā, nenovēršami paaugstina tās popularitāti un apmeklētību, kā rezultātā ar tūrismu saistītie vietējie uzņēmumi kā, piemēram, augstas klases restorāni varētu ieinteresēties savu pakalpojmu reklamēšanai populārajā tūrisma internet lapā. Tādā veidā mēs nonākam līdz nākamajam pelnīšanas veidam – reklāmai internet lapā. Reklāmas ievietošana internet lapās, reklamējot savu tirdzniecības marku vai preces un pakalpojumus, ir neatņemama e-komercijas sastāvdaļa, kuru tūrisma uzņēmumi tāpat kā jebkurš cits uzņēmums izmantojot var gūt papildus peļņu. Reklāma pati par sevi nevar tikt attiecināta uz kādu konkrētu tautsaimniecības nozari, visu izšķir reklāmas informācijas nesējs, tā, piemēram, ja uz tūrisma autobusa būs uzņēmuma reklāma, tā nebūs e-komercija, bet ja reklāma atrodas kādā no internet lapām, tad tā ir e-komercija. Taču vai šī reklāma var tikt izdalīta atsevišķi tikai kā tūrisma jomai raksturīga reklāma, nezinu ... , bet ja tā atrodas tūrisma aģentūras internet lapā un tas ir viens no tūrisma aģentūras ienākuma avotiem, tad iespējams, ka var.

 

Visa liekā atsijāšana...
- www un e-mail ir e-komercijas vešanas, organizēšanas līdzekļi, taču nav veidi;
- B2B, B2C ir e-komercijas veidi, taču neattiecas uz kādu konkrētu biznesa sfēru, tapēc tos nevaram attiecināt atsevišķi uz tūrisma sfēru;
-
reklāma mājas lapā ir viens no pelnīšanas veidiem jeb e-komercijas organizēšanas līdzekļiem;

 

 

Secinājumi, konkrēti uzstādītā jautājuma kontekstā...
Kādi ir 4 e-komercijas veidi tūrismā? jeb Kādi iespējamie pelnīšanas veidi ir tūrismā, izmantojot e-komercijas līdzekļus?(mans jautājuma pārformulējums, lai būtu iespēja to attiecināt tieši uz tūrisma jomu):

 

1.      pārdošana (ceļojumu biļetes, viesnīcu numuri u.c.)

 

2.      rezervēšana (ceļojumu biļetes, viesnīcu numuri un tml., ja tiek izdalīts kā atsevišķs biznesa veids)

 

3.      tirdzniecība (tūrisma priekšmetu, inventāra tirdzniecība apvienojumā ar tūrisma pakalpojumiem)

 

4.      on-line pakalpojumi (virtuālu ceļojumu un citu online pakalpojumu piedāvāšana)

 

5.      reklāma (reklāmdevēju reklāmas izvietošana ar tūrismu saistītā uzņēmuma internet mājas lapā)

 

Kas vēl trūkst vai ir lieks?
P.S. Iespējams, ka kāds – tūrismu studējošais vai šīs biznesa sfēras darbinieks varētu paturpināt šo sarakstu..., papildus izdalot vēl dažus kādam uzņēmumam specifiskus pelnīšanas veidus internetā, jo bizness jebkurā nozarē nepārtraukti attīstās un pilnveidojas ieviešot ar vien jaunus pakalpojumus un to sniegšanas un pārdošanas iespējas, t.sk. arī izmantojot e-komercijas līdzekļus.

 

Šādus secinājumus mēs izdarījām paši, nevēršoties pie specializētās literatūras un profesionāļiem šajā nozarē...

 

Tagad palūkosimies, ko mēs varam atrast Latvijas internetā un paanalizēt ko no mūsu minētajiem e-komercijas pelnīšanas veidiem izmanto un piedāvā internetā atrastie, popularie tūrisma saiti (dati iegūti no TOP.lv sistēmas):

 

·        http://www.latviatours.lv
(Latvia Tours - firma, kas nodarbojas ar tūrisma pakalpojumu sniegšanu. Jau 10 gadu esam kopā ar Jums gan biznesā, gan atpūtā. Ceļosim kopā! Latvia Tours pakalpojumi : ceļojumi, tūres pa Baltiju, avio)

 

·        http://www.baltatour.lv
Tūrisma aģentūra- atpūta, eksotika, ceļojumi

 

·        http://www.expresstravel.lv
Ceļojumi Latvijā un ārzemēs, aviobiļetes, darījuma braucienu apkalpošana, interešu braucieni, sporta ceļojumi. Olimpisko spēļu oficiālais biļešu aģents.

 

·        u.c.

 


Turpinājums sekos...

 

IK "BtoB" autortiesības un saistību atruna.
Visi internet lapā publicētie pakalpojumu apraksti, BtoB produktu apskati un attēli ir - IK "BtoB" sagatavota informācija
un atbilst statusam - komerciāla informācija - kopēšana un pārpublicēšana bez IK "BtoB" atļaujas ir stingri aizliegta.
Internet lapas sadaļa - "E-komercijas teorija" - satur publiska rakstura informāciju, pārpublicēšana nekomerciālos nolūkos - brīvi pieejama.



Pārdodam "GATAVAS"
e-veikalu sistēmas -
vienā eksemplārā
!

Visu piedāvāto internet lapu
saraksts ir publicēts sadaļā -

"GATAVU" mājaslapu VEIKALS !!

Pārdodam "GATAVU" e-veikalu

Multiversija !!
MLT#29B v.8.2.0
Cena 800.0 € + PVN

Aicinām iepazīties ar "pārdošanai" izstrādātajām internet lapām.
Pilns piedāvājuma saraksts ir atrodams - "gatavu" lapu veikals

Ja kāda no lapām Jums iepatīkas - piedāvājam to iegātāties jau kā gatavu internet lapu!

 Cenā ir iekļauts:
- Jūsu uzņēmuma logo iestrāde
- tīras datubāzes sagatavošana
- lapas uzinstalēšana uz Jūsu norādītā servera (hostinga)
vienas dienas laikā !

Pārdodam "GATAVU" e-veikalu

Izpārdošana !!
STD#28B v.7.1.5
Cena 350.0 € + PVN


e-TIRGUS.LV